Jumaat, 23 April 2010

PANDANGAN: Khas untuk tatapan wakil rakyat N36

saya anak jati kampung Betanak ingin menyeru kepada wakil rayat dan menteri bekenaan supaya membuka mata,.saya dan juga penduduk disini ingin menyeru kepada wakil rakyat dan menteri bekenaan supaya kerap turun padang dan bertanyakan masalah penduduk di kawasan mereka,...Semasa saya balik bercuti tempoh hari,saya sangat sedih melihat keadaan dikampung saya sendiri yang dahagakan pembangunan,.sejak dari dulu lagi penduduk~penduduk disini ingin merasa pembangunan seperti kebanyakan kampung~kampung ditempat lain,terutamanya bekalan air bersih (air paip)dan jalanraya untuk penduduk berhubung dengan kampung2 bersebelahan...seperti yang kita ketahui dan lihat sendiri ditempat~tempat lain setiap rumah ada bekalan air paip masing~masing dan jalanraya@kampung yang selesa diberi oleh kerajan..tetapi dikampung Betanak dan kampung sekitarnya tiada kemudahan tersebut..adapun air paip yang diberi oleh kerajaan,hampir semua tak boleh diguna oleh penduduk disini..kesemua paip air itu bukan diletak di setiap rumah tetapi diletak ditepi jalan dengan 1 paip untuk 5 rumah,..air paip itu pun seminggu 3 kali saja boleh diguna oleh penduduk disini..kebanyakan paip~paip air itu sekarang telah rosak dan langsung tidak dipantau oleh pihak yang betanggungjawap...begitu juga dengan masalah~masalah jalan kampung,hampir semua jalan kampung dah rosak teruk dan perlu diperbaiki..pesan saya kepada wakil rakyat dan menteri bekenaan,jenguk~jenguk lah kampung saya kampung Betanak dan ingatlah pesan PERDANA MENTERI KITA,.RAKYAT DIDAHULUKAN..saya berharap sangat supaya wakil rakyat dan menteri bekenaan dapat merubah keadaan ini dengan secepat mungkin demi rakyat dan juga parti barisan nasional yang disanjungi oleh penduduk disini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...